Kunniamaininta
Asiakas: FS-Film Oy
Yritys: Blue Media, FS Film Oy ja Kinotar Oy
Viraalimarkkinoinnin oppikirjaesimerkki tuleville sukupolville. Todistaa hyvin minkälainen voima word-of-mouthilla voi parhaimmillaan olla. Loistava idea ja kustannustehokas toteutus = vakuuttavat tulokset. Tuomaristolta irtosi sarjan räväkimmät hörönaurut.
Asiakas: Kuluttajavirasto
Yritys: Valve
Tylsästä aiheesta ja runsaasta tietomäärästä on onnistuttu rakentamaan houkutteleva kokonaisuus. Hienosti käsikirjoitettu ja esimerkillisen pikkutarkasti toteutettu teema noudattaa kohderyhmälle sopivaa formaattia. Toteutuksen kautta mielenkiintoa aiheeseen riitti pidemmäksikin aikaa.
Asiakas: TeliaSonera
Yritykset: hasan&partners ja Valve
Pieteetillä ja laskelmoidun tarkasti toteutettu kampanja, jossa kuluttaja houkuteltiin uuden brändin kuluttajaksi salakavalasti. Erityisesti tuomaristoa miellytti asiakkaan rohkeus "olla hiljaa" ilmeisen pitkän aikaa, kunnes kohderyhmä oli löytänyt palvelun. Tuomaristo jäi kaipaamaan kampanjan tuloksia.
Voittaja
Asiakas: Pelastakaa lapset Ry
Yritykset: Ego Taivas Media Lab ja Sulake Labs
Normaalista poiketen, tämän kampanjan bannerimainonta onnistui puhuttelemaan tunnetasolla ja nosti esille kyseisen ongelman myös kohderyhmää laajemmalle yleisölle. Itse palvelu on viety ydinkohderyhmälle tuttuihin kanaviin luontevasti.
Tuomaristo toivoi tämänkaltaisten toteutusten poikivan myös kampanjoita pidempiaikaisia ratkaisuja.